Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

zondag 23 februari 2014

Zaterdagmarkt in Antwerpen



Gisteren naar de zaterdagmarkt geweest op het Theaterplein in Antwerpen. Ik vind dat altijd een leuke ervaring.

Je kan hier non stop lekker eten voor een zacht prijsje. Tussen de 'normale' kramen met oosterse, exotische en ambachtelijke producten, staan overal eettentjes waar je terecht kan aan barretjes of statafels. Elk tentje heeft z'n eigen specialiteit. We hebben gisteren o.a. ambachtelijke kroketjes gegeten en bij een Spaans tentje een bordje paella met een wit wijntje. Maar er is zoveel keus. O.a. verse oesters met een glas cava, zelfgemaakte bijzondere soepen, een Thais eettentje, een kraampje met churros, een man die zijn koffiebonen zelf brandt.

Helemaal super vind ik de Marokkaanse kraam waar je muntthee kan drinken en van een Marokkaans pannenkoekje kan genieten met o.a. feta, olijven en honing. Ik krijg er altijd een Bourgondisch gevoel van. Genieten! 
 
Olijven bij de Marokkaanse kraam
Paddestoelen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin