Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

dinsdag 27 mei 2014

Mascarpone met limoen en fruitsalade met munt

Ik heb met vlagen een 'toetjesmanie'. In een korte periode maak ik dan samen met m'n dochter vaak hetzelfde toetje klaar. Een van m'n favoriete toetjes van dit moment is mascarpone met limoen en fruitsalade. Ik heb het recent gegeten bij een buffet dat werd verzorgd door Rode Rozen en Tortilla's. Ik viel voor het frisse van de limoen in de mascarpone in combinatie met de fruitsalade. Je kan de mascarpone mengen met slagroom maar ik heb voor yoghurt gekozen omdat ik dat frisser vind, zeker in combinatie met de limoen. Heb je geen limoen in huis dan kan het ook prima met citroenen. 


Ingrediënten mascarpone 
(voor +/- 4 personen):

  • 2 limoenen
  • 1 bakje mascarpone (250 g)
  • ongeveer 1 dl volle yoghurt
  • ongeveer 1 eetlepel witte basterdsuiker

Bereiding:
Limoenen goed schoon boenen en boven kommetje schil eraf raspen.
Wel opletten dat het biologische limoenen zijn voor de schil. Op niet biologische zitten bestrijdingsmiddelen waardoor de schil niet eetbaar is. Maar dit staat helaas niet op alle verpakkingen vermeld.
Limoenen uitpersen. 
In kom mascarpone met yoghurt los kloppen samen met het limoensap en de basterdsuiker. 
De limoenrasp gebruiken om over de mascarpone te strooien. Tot gebruik afgedekt in koelkast zetten met plastic folie er over heen om uitdrogen te voorkomen. Het heeft ongeveer een uurtje nodig om op te stijven. 

Ingrediënten fruitsalade:
Neem fruit wat je zelf lekker vindt en snij dat in kleine stukjes. Ik heb deze keer meloenen, druiven, aardbeien en banaan gebruikt. Verder heb ik een paar muntblaadjes fijn gesneden en door de salade gemengd. Ik heb verder geen toevoegingen gebruikt. 

Fruitsalade met munt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin