Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

vrijdag 2 mei 2014

Capresestapeltjes

Capresestapeltjes

Salade caprese is hier altijd een succes. Als borrelhapje hebben we hier vaak de vereenvoudigde versie op tafel. Alles op één stapeltje, ook lekker op een stukje brood of bruschetta. 

De heerlijke, zachte en smaakvolle mozzarella die ik op vakantie in Italië hebben geproefd, kan ik hier niet vinden. Maar gelukkig is de mozzarella van mijn kaasboer een goede vervanger.

Wat heb je nodig: 
1 bol mozzarella
Rijpe tomaten op kamertemperatuur
Basilicumblaadjes 
Olijfolie
Zwarte peper

  
Bereiding
Zorg dat de tomaten op op kamertemperatuur zijn en snij deze in plakjes.
Snij de mozzarella in plakjes of kleine stukjes.
Leg op een schijfje tomaat een plak mozzarella en een blaadje basilicum.
Steek er eventueel een prikkertje doorheen en leg het op een mooie schaal.
Besprenkel de stapeltjes met wat olijfolie en maal er wat peper over heen.

De stapeltjes kan je ook van te voren klaar maken. Voeg dan pas vlak voor het serveren de olijfolie en de peper toe.

Capresestapeltjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin