Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

maandag 31 maart 2014

Salade van courgette, basilicum en Parmezaanse kaas


Met dit zachte lenteweer en de warme zon krijg ik weer een zomers gevoel. Deze simpele salade past daar heel goed bij. Ik heb het uit het mooie kookboek Polpo, dat mijn man voor zijn verjaardag heeft gekregen maar waar ik ook heel blij mee ben.

Ik heb de salade voor het eerst gemaakt. Mijn dochter en ik vonden hem heel lekker. De mannen waren iets minder gecharmeerd van de salade. Maar omdat ik hem lekker vind, wil ik het recept toch delen en komt het op mijn blog. Het is zeker voor herhaling vatbaar.


Salade van courgette, basilicum en Parmezaanse kaas

Ingrediënten voor dressing: 
  • sap van een halve citroen 
  • 3 el extra vergine olijfolie 
  • 1 el fijn geraspt Parmezaanse kaas 
  • wat zout en peper 
Ingrediënten voor salade: 
  • 2 courgettes  
  • handje rucola 
  • handje basilicumblaadjes 

Bereiding:
Maak de dressing door alle ingrediënten voor de dressing te mengen en breng op smaak met peper en zout.

Snijd de courgettes in hele dunne plakjes. Hiervoor kan je een mandoline gebruiken maar die had ik niet in huis. Ik heb de courgettes in flinterdunne plakken gesneden met een brede dunschiller die ik normaal gesproken voor asperges gebruik.
Meng daarna in een kom de courgettelinten, de rucola en de basilicum met wat dressing. Voeg eventueel nog peper en zout naar smaak toe.

2 opmerkingen:

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.be . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to
    your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.volrecepten.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.

    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Olga,
      Thank you for your advice.
      I will certainly check your site!

      Verwijderen

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin