Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

zondag 16 maart 2014

Bonenschotel met chorizo

Van de week heb ik een bonenschotel met chorizo gemaakt. M'n dochter is geen fan van bruine bonen, maar deze bonenschotel met witte limabonen vond ze wel lekker. De inspiratie kwam van een recept van Bill Granger uit de Delicious. Ik heb daar zelf m'n eigen draai aan gegeven.

Ingrediënten (voor ongeveer 5 personen):
Bonenschotel met chorizo
  • halve chorizoworst, in kleine stukjes  
  • chipolataworstjes in kleine stukjes
  • 2 uien, gesnipperd of in ringen
  • 1 tl gerookte paprikapoeder 
  • 1 tl gewone paprikapoeder 
  • wat pul biber (chilivlokken) naar smaak 
  • 1 blik witte limabonen, uitgelekt 
  • 1 blik kikkererwten, uitgelekt 
  • 1 blik tomatenblokjes 
  • 250 ml kippenbouillon 
  • wat rode wijn 

Bereiding: 
Bak de stukjes worst in de braadpan.
Voeg dan de uien toe en bak ze mee tot ze mooi kleuren.
Voeg dan de tomatenblokjes, de bonen, de kikkererwten, de paprikapoeders, de chilivlokken, de kippenbouillon en de rode wijn toe.
Breng het aan de kook en laat het daarna een goed half uurtje zachtjes sudderen.
Je kan de schotel eventueel nog extra op smaak brengen met wat extra kippenbouillon of zout.

Variatie 
Je kan als variatie ook alleen maar witte bonen gebruiken, de chorizo vervangen door pittige worstjes of alleen maar chorizoworst gebruiken. Let er wel op dat de chorizo al zout is. Ik heb, behalve een beetje kippenbouillon, geen extra zout gebruikt.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin