Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

vrijdag 7 maart 2014

Butterscotch-caramelbrownies

In de laatste Delicious (maart 2014) zag ik een lekker recept voor brownies van Bill Granger. Ik heb één van zijn kookboeken en vind dat hij altijd heerlijke recepten heeft. De foto's bij het recept zagen er zo mooi uit dat ik spontaan zin kreeg om ze te maken.

Ik ben alleen niet goed in bakken maar toch heb ik het weer eens geprobeerd. De brownies waren erg lekker, zeker ook door de toevoeging van de fudge, maar qua textuur kan ik nog wel wat verbeteren. 
Hierbij het recept om het zelf te proberen. 

Ingrediënten: 
  • 200 gr boter en extra voor het invetten 
  • 200 gr butterscotch chocolade in kleine stukjes
  • 350 gr fijne kristalsuiker
  • 40 gr cacaopoeder 
  • 10 gr bloem 
  • 1 tl bakpoeder 
  • 4 eieren 
  • 5 stuks zachte caramelfudge in stukjes 

Bereiding: 
Verwarm de oven voor op 180 graden. 
Bekleed een ingevette bakvorm met bakpapier.
Smelt de boter en de chocoladestukjes au bain marie (let op dat je dit mengsel niet te lang laat staan, de butterscotch stukjes zakken naar beneden en koeken anders aan).
Meng in een andere kom de suiker, cacaopoeder, bloem en bakpoeder.
Meng de eieren en het boter-chocolademengsel erdoor en spatel daarna de stukjes karamelfudge erdoor.
Schep het beslag in de bakvorm en bak het 35-40 min. tot het gaar is.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin