Noten en gedroogd fruit

Noten en gedroogd fruit
Noten en gedroogd fruit in stalletje op het djemaa el fna plein in Marrakech

donderdag 18 december 2014

Tortilla



Altijd lekker en makkelijk om te maken, zo'n stukje tortilla bij de borrel...

Wat heb je nodig? 
  • 500 gr aardappels 
  • olijfolie 
  • 1 ui, fijngesneden 
  • 7 of 8 eieren
  • 2 el melk
  • wat zout en peper
  • eventuuel wat platte peterselie om te garneren 

Bereiden: 

Schil de aardappels en snijd ze in dunne plakken. Bak je aardappels in de olijfolie gaar. Bak vervolgens je ui nog even mee.
Klop de eieren in een kom los met de melk en breng op smaak met zout en peper. Voeg de aardappels en de ui toe en meng goed.
Schenk alles in een (hoge) koekenpan en bak op laag vuur totdat de bovenkant gestold is.
Neem dan de pan van het vuur. Leg een bord omgekeerd op de pan en keer de tortilla. Schuif daarna de tortilla met de ongare kant naar beneden terug in de pan en bak de tortilla gaar.

Bestrooi met de peterselie en snij de tortilla in stukken als deze is afgekoeld.

Af en toe meng ik er chorizo door heen voor extra pit en variatie. De fijngesneden chorizo bak ik dan van te voren mee met de ui. Ik voeg dan wel minder zout toe aan het eiermengsel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vijgen in mijn tuin

Vijgen in mijn tuin